Оцінювання здобувачів освіти

Система оцінювання Моніторинг якості освіти Моніторинг успішності за ОПП

 1. Визначення змісту компоненти

   Оцінювання[1] – процес встановлення рівня навчальних досягнень учня/учениці в оволодінні змістом предмета відповідно до вимог чинних навчальних програм. Його результатом є педагогічна оцінка, яка відображається в оцінювальних судженнях і висновках учителя/учительки вербально, або в балах.

Оцінювання[2] - це процес встановлення рівня результатів навчання здобувача фахової передвищої освіти в оволодінні змістом предмета, уміннями та навичками відповідно до вимог освітніх, освітньо-професійних програм.

Законом України «Про фахову передвищу освіту» передбачено:

- «Система забезпечення закладами фахової передвищої освіти якості освітньої діяльності та якості фахової передвищої освіти (внутрішня система забезпечення якості освіти) включає … забезпечення релевантності, надійності, прозорості та об’єктивності оцінювання, що здійснюється у рамках освітнього процесу», - стаття 17, частина 2;

-   «Порушеннями академічної доброчесності у закладі фахової передвищої освіти, крім передбачених Законом України "Про освіту", є … необ’єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів фахової передвищої освіти, їхніх творчих здобутків», - стаття 26, частина 5;

-    «Особи, які навчаються в закладах фахової передвищої освіти, мають право на … справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання», - стаття 54, частина 1.

2.     Модель компоненти  «ідеального» закладу

Система оцінювання результатів навчання – це компонента, яка є узагальненням усіх критерії оцінювання знань здобувачів освіти з навчальних дисциплін, прийнятих рішеннями циклових комісій закладу, з урахуванням зазначених вище вимог Законодавства України.

Система оцінювання має передбачати:

– повноту знань (обсяг знань, визначених робочою програмою навчальної дисципліни);
– глибину знань (усвідомленість існуючих зв’язків між групами/галузями знань);
– гнучкість знань (тобто те, що входить до поняття «компетентність» - уміння застосовувати набуті знання в різних ситуаціях, знаходити оптимальні варіанти використання знань комбінувати знання);
– системність знань (усвідомлення структури знань, їх ієрархії і послідовності, тобто усвідомлення одних знань як базових для інших);
– міцність знань (тривалість збереження їх у пам’яті, відтворення їх у необхідних ситуаціях).
______________________________________

[1] Визначення подано в трактуванні Міністерства освіти і науки України (наказ  від 19.08.2016 №1009)

[2] Положення про організацію освітнього процесу в Кіровоградському фаховому медичному коледжі ім.Є.Й.Мухіна

Система оцінювання студентів Кіровоградського медичного фахового коледжу ім.Є.Й.Мухіна

Загальні принципи оцінювання здобувачів освіти*

(за A.M.Алексюк, Норман Е.Гронлунд та ін.)

  • об’єктивність: оцінювання спирається на науково обґрунтовані критерії визначення успішності, параметри дослідження рівня навченості, базується на засадах гуманізму і демократизму;
  • систематичність і системність: конкретизація запланованих результатів навчання , оцінювання має відповідати структурним компонентам змісту вивченого матеріалу,проводитись на всіх етапах освітнього процесу з використанням різноманітних методів оцінювання;
  • відкритість (наочність): оцінювання проводиться за однаковими критеріями для всієї групи оцінюваних, критерії оцінювання відомі до початку оцінювання, результати оцінювання повідомляються, виконується аналіз результатів оцінювання  (зворотний зв’язок суттєвий чинник ефективного оцінювання);
  • диференційованість: врахування індивідуальних можливостей учнів(студентів): рівня навченості, їх інтелектуальних здібностей;
  • плановість: аналіз і оцінювання мають здійснюватися не стихійно, а з дотриманням певного плану.

* Канівець Т.М. Основи педагогічного оцінювання: [навчально-методичний посібник]/Ніжин: ПП Лисенко М.М., 2012. — 102 с. Режим доступу: http://surl.li/bzntz

Загальні критерії оцінювання

Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти

(наказ Міністерства освіти і науки, молоді  та спорту України 13.04.2011 № 329)



Орієнтовні вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти з предметів інваріантної складової навчального плану

(наказ Міністерства освіти і науки України 21.08.2013 № 1222 зі змінами)

3. Дорожня карта впровадження Системи оцінювання

4. Процедури, періодичність, інструменти та критерії самооцінювання, внутрішнього моніторингу

Основною процедурою визначення ефективності Системи оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти в Кіровоградському медичному фаховому коледжі
ім. Є.Й.Мухіна є внутрішній моніторинг навчальних досягнень здобувачів освіти.
Періодичність
Самооцінювання (внутрішній моніторинг) визначення ефективності Системи оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти відбувається:
  • протягом навчання студентів за обраною освітньою, освітньо-професійною програмою - від вступу до випуску;
  • навчального семестру,
  • наприкінці навчального року.

5. Аналіз, висновки, планування змін

Отримані під час внутрішнього моніторингу дані аналізуються і розглядаються під час засідань циклових комісій закладу та на засіданнях методичної та педагогічної ради. Їх учасники приходять до висновку щодо:
  • ефективності застосування даної системи оцінювання;
  • можливості та доцільності внесення до неї змін, обумовлених новими державними нормативними актами, рішеннями/ пропозиціями/рекомендаціями з цього питання внутрішніх і зовнішніх стейкхолдерів (представників органів студентського самоврядування, адміністрації, викладачів, засновників, роботодавців, працівників Державної служби якості освіти, незалежних освітніх експертів (за наслідками зовнішнього аудиту).
На підставі таких висновків педагогічна рада закладу ухвалює рішення щодо планування і внесення змін до Системи оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти Кіровоградського медичного фахового коледжу ім. Є.Й. Мухіна та подає його на розгляд адміністрації.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Дякуємо за Ваш коментар!

/* Горизонтальное зеленое меню */ .navbar { background-color: .navbar { .navbar { background-color: ##021203; /* Цвет фона */ overflow: hidden; } } }.navbar a { float: left; display: block; color: #fff; text-align: center; padding: 14px 16px; text-decoration: none; } } }.navbar a:hover { background-color: #39471f; /* Цвет фона при наведении */ } } .navbar a.active { background-color: #517016; /* Цвет фона активной ссылки */ }