Система оцінювання | Моніторинг якості освіти | Моніторинг успішності за ОПП |
1. Визначення змісту компоненти
Оцінювання[1] – процес встановлення рівня навчальних досягнень учня/учениці в оволодінні змістом предмета відповідно до вимог чинних навчальних програм. Його результатом є педагогічна оцінка, яка відображається в оцінювальних судженнях і висновках учителя/учительки вербально, або в балах.
Оцінювання[2]
- це процес встановлення рівня результатів навчання здобувача фахової передвищої освіти в оволодінні змістом предмета, уміннями та навичками
відповідно до вимог освітніх, освітньо-професійних програм.
Законом України «Про фахову передвищу освіту» передбачено:
- «Система забезпечення закладами фахової передвищої освіти якості освітньої діяльності та якості фахової передвищої
освіти (внутрішня система забезпечення якості освіти) включає … забезпечення релевантності, надійності, прозорості та об’єктивності оцінювання, що здійснюється у рамках освітнього процесу», - стаття 17, частина 2;
- «Порушеннями академічної доброчесності у закладі фахової передвищої освіти, крім передбачених Законом України "Про освіту", є … необ’єктивне оцінювання - свідоме завищення або заниження оцінки результатів навчання здобувачів фахової передвищої освіти, їхніх творчих здобутків», - стаття 26, частина 5;
- «Особи, які навчаються в закладах фахової передвищої освіти, мають право на … справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання», - стаття 54, частина 1.
2. Модель компоненти «ідеального» закладу
Система оцінювання результатів навчання – це компонента, яка є узагальненням усіх критерії оцінювання знань здобувачів освіти з навчальних дисциплін, прийнятих рішеннями циклових комісій закладу, з урахуванням зазначених вище вимог Законодавства України.
Система оцінювання має передбачати:
– глибину знань (усвідомленість існуючих зв’язків між групами/галузями знань);
[1] Визначення подано в трактуванні Міністерства освіти і науки України (наказ від 19.08.2016 №1009)
[2] Положення про організацію освітнього процесу в Кіровоградському фаховому медичному коледжі ім.Є.Й.Мухіна
Система оцінювання студентів Кіровоградського медичного фахового коледжу ім.Є.Й.Мухіна
Загальні принципи оцінювання здобувачів освіти*
(за A.M.Алексюк, Норман Е.Гронлунд та ін.)
- об’єктивність: оцінювання спирається на науково обґрунтовані критерії визначення успішності, параметри дослідження рівня навченості, базується на засадах гуманізму і демократизму;
- систематичність і системність: конкретизація запланованих результатів навчання , оцінювання має відповідати структурним компонентам змісту вивченого матеріалу,проводитись на всіх етапах освітнього процесу з використанням різноманітних методів оцінювання;
- відкритість (наочність): оцінювання проводиться за однаковими критеріями для всієї групи оцінюваних, критерії оцінювання відомі до початку оцінювання, результати оцінювання повідомляються, виконується аналіз результатів оцінювання (зворотний зв’язок суттєвий чинник ефективного оцінювання);
- диференційованість: врахування індивідуальних можливостей учнів(студентів): рівня навченості, їх інтелектуальних здібностей;
- плановість: аналіз і оцінювання мають здійснюватися не стихійно, а з дотриманням певного плану.
* Канівець Т.М. Основи педагогічного оцінювання: [навчально-методичний посібник]/Ніжин: ПП Лисенко М.М., 2012. — 102 с. Режим доступу: http://surl.li/bzntz
Загальні критерії оцінювання
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти
Орієнтовні вимоги до оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти з предметів інваріантної складової навчального плану
3. Дорожня карта впровадження Системи оцінювання
4. Процедури, періодичність, інструменти та критерії самооцінювання, внутрішнього моніторингу
ім. Є.Й.Мухіна є внутрішній моніторинг навчальних досягнень здобувачів освіти.
- протягом навчання студентів за обраною освітньою, освітньо-професійною програмою - від вступу до випуску;
- навчального семестру,
- наприкінці навчального року.
5. Аналіз, висновки, планування змін
- ефективності застосування даної системи оцінювання;
- можливості та доцільності внесення до неї змін, обумовлених новими державними нормативними актами, рішеннями/ пропозиціями/рекомендаціями з цього питання внутрішніх і зовнішніх стейкхолдерів (представників органів студентського самоврядування, адміністрації, викладачів, засновників, роботодавців, працівників Державної служби якості освіти, незалежних освітніх експертів (за наслідками зовнішнього аудиту).
Немає коментарів:
Дописати коментар
Дякуємо за Ваш коментар!