Система оцінювання знань студентів

     Система оцінювання навчальних досягнень студентів Кіровоградського медичного фахового коледжу ім. Є.Й.Мухіна складається з Положень/Критеріїв оцінювання, прийнятих і затверджених на засіданнях циклових комісій коледжу з урахуванням специфіки навчальних дисциплін та рівня освіти.

    Загальні критерії і принципи оцінювання


    5.1. Загальна характеристика критеріїв оцінювання студентів у закладі

5.1.1. Оцінювання знань, умінь та навичок здобувачів Кіровоградського медичного фахового коледжу ім. Є.Й. Мухіна здійснюється з навчальних предметів/дисциплін загальноосвітньої та фахової підготовки.

5.1.2. У закладі застосовуються 4-бальна та 12-бальна цифрові шкали оцінювання, а також вербальна («зараховано» / «не зараховано»). Остання використовується тільки при оцінюванні навчальних досягнень студентів,які за станом здоров’я займаються в спеціальній медичній групі з фізичного виховання (фізичної культури).

5.1.3. Зовнішнє незалежне оцінювання результатів навчання студентів здійснюється відповідно до статті 20 Закону України «Про фахову передвищу освіту».

    5.2. Особливості оцінювання студентів за критеріями 4-бальної та 12-бальної шкали.

5.2.1. Знання студентів, які навчаються в коледжі за освітньо-професійними програмами молодшого спеціаліста, фахового молодшого бакалавра, оцінюються за 4-бальною шкалою («5» - "відмінно", «4» - "добре", «3» - "задовільно", «2» - "незадовільно"). Критерії з цих предметів розробляються безпосередньо викладачами з кожної окремої навчальної дисципліни, розглядаються та затверджуються раз на рік на засіданні циклової комісії.

5.2.2. Студенти, які здобувають у коледжі повну загальну середнюосвіту (поряд із професійною підготовкою вивчають ряд загальноосвітніх предметів), оцінюються за 12-бальною шкалою навчальних досягнень (1-3 бали – початковий рівень, 4-6 балів – середній рівень, 7-9 балів – достатній рівень, 10-12 балів – високий рівень). Знання, уміння таких студентів із дисциплін загальноосвітньої підготовки оцінюються за 12-бальною шкалою на підставі загальних Критеріїв, затверджених наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 13.04.2011 р. No 329, та Орієнтовних вимог до оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти з предметів інваріантної складової навчального плану, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України 21.08.2013 р. No1222 (зі змінами). 

5.2.3. Критерії, процедури та правила оцінювання навчальних досягнень осіб з особливими освітніми потребами розробляються викладачами та затверджуються на засіданні циклової комісії окремо – за умови навчання таких здобувачів освіти в закладі.

    Дана Система оцінювання покликана:

  • забезпечити прозорість та об’єктивність процесу оцінювання навчальних досягнень студентів;
  • мотивувати та активізувати діяльність студентів та викладачів;
  • забезпечити якість провадження освітньої діяльності викладачами;
  • формувати робочі програми з навчальних дисциплін.
     Оцінювання - це процес встановлення рівня навчальних досягнень студента в оволодінні змістом предмета, уміннями та навичками відповідно до вимог навчальних програм. Об'єктом оцінювання навчальних досягнень студентів є знання, вміння та навички, досвід практичної діяльності студентів, досвід емоційно-ціннісного ставлення до навколишньої дійсності. 

Основними функціями оцінювання навчальних досягнень студентів є:   

  • контролююча, що передбачає визначення рівня досягнень окремого студента, виявлення рівня готовності до засвоєння нового матеріалу, що дає змогу викладачу, відповідно, планувати й викладати навчальний матеріал;   
  • навчальна, що зумовлює таку організацію оцінювання навчальних досягнень студентів, коли здійснення оцінювання сприяє повторенню, вивченню, уточненню й поглибленню знань, їх систематизації, вдосконаленню навичок і вмінь;
  • діагностико-коригувальна, що передбачає з'ясування причин труднощів, які виникають в студента в процесі навчання, виявлення прогалин у знаннях і вміннях та внесення коректив, спрямованих на усунення цих прогалин у діяльність студента і педагога;
  • стимулювально-мотиваційна, що визначає таку організацію оцінювання навчальних досягнень студентів, коли здійснення оцінювання стимулює бажання поліпшити свої результати, розвиває відповідальність, сприяє змагальності студентів, формує позитивні мотиви навчання;
  • виховна, що полягає у формуванні вміння відповідально й зосереджено працювати, застосовувати прийоми контролю й самоконтролю, сприяє розвитку працелюбності, активності, та інших позитивних якостей особистості. 
  • При оцінюванні навчальних досягнень студентів мають ураховуватися: 
  • характеристика відповіді студента: правильність, логічність, обґрунтованість, цілісність;
  • якість знань (повнота, глибина, гнучкість, системність, міцність);
  • сформованість загальноосвітніх та предметних умінь і навичок;
  • рівень володіння розумовими операціями: уміння аналізувати, синтезувати, порівнювати, абстрагувати, класифікувати, узагальнювати, робити висновки тощо;
  • досвід творчої діяльності (уміння виявляти проблеми та розв’язувати їх, формулювати гіпотези);
  • самостійність оцінних суджень. 
    Характеристики якості знань взаємопов’язані між собою і доповнюють одна одну. 
Повнота знань – кількість знань, визначених навчальною програмою. 
Глибина знань – усвідомленість існуючих зв’язків між групами знань. 
Гнучкість знань:
  • уміння студентів застосовувати набуті знання в стандартних і нестандартних ситуаціях;
  • знаходити варіативні способи використання знань;
  • уміння комбінувати новий спосіб діяльності з уже відомих. 
Системність знань – усвідомлення структури знань, їх ієрархії і послідовності, тобто усвідомлення одних знань як базових для інших.
Міцність знань – тривалість збереження їх у пам’яті, відтворення їх у необхідних ситуаціях. 
Критерії оцінювання з кожної навчальної дисципліни, за всіма видами робіт наведені у робочих програмах навчальних дисциплін з усіх предметів.
Основними критеріями, що характеризують рівень компетентності при оцінюванні результатів поточного та підсумкового контролів, є такі:
  • виконання всіх видів навчальної діяльності, передбачених освітньою, освітньо-професійною програмою;
  • глибина і характер знань навчального матеріалу за змістом навчальної дисципліни, що міститься в основних та додаткових рекомендованих літературних джерелах; 
  • уміння аналізувати явища, що вивчаються, у їх взаємозв’язку і розвитку;
  • характер відповідей на поставлені питання (чіткість, лаконічність, логічність, послідовність тощо);
  • уміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач;
  • уміння аналізувати достовірність одержаних результатів.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Дякуємо за Ваш коментар!

/* Горизонтальное зеленое меню */ .navbar { background-color: .navbar { .navbar { background-color: ##021203; /* Цвет фона */ overflow: hidden; } } }.navbar a { float: left; display: block; color: #fff; text-align: center; padding: 14px 16px; text-decoration: none; } } }.navbar a:hover { background-color: #39471f; /* Цвет фона при наведении */ } } .navbar a.active { background-color: #517016; /* Цвет фона активной ссылки */ }