Портфоліо освітньо-професійних програм
1. Визначення змісту компоненти
2. Освітньо-професійні програми КМФК ім. Є.Й.Мухіна
- розроблення,
- обговорення,
- затвердження,
- оприлюднення,
- упровадження,
- моніторингу;
- перегляду,
- модернізації,
- припинення або продовження дії освітніх, освітньо-професійних програм.
Кожна освітньо-професійна програма містить:
1) вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за програмою;2) зміст підготовки здобувачів фахової передвищої освіти, сформульований у термінах результатів навчання;
3) обсяг кредитів ЄКТС, необхідний для здобуття ступеня фахової передвищої освіти;
4) перелік освітніх компонентів і логічну послідовність їх виконання;
5) вимоги професійних стандартів (за наявності);
6) форми атестації здобувачів фахової передвищої освіти;
7) вимоги до системи внутрішнього забезпечення якості фахової передвищої освіти;
8) перелік компетентностей випускника» (частина 1, 2 статті 49 Закону України "Про фахову передвищу освіту").
Структура освітньо-професійної програми передбачає: [1]
- опис освітньо-професійної програми зі спеціальності, галузі знань, спеціалізацію;
- перелік освітніх компонентів і логічна послідовність їх виконання:
- форми атестації здобувачів фахової передвищої освіти;
- вимоги до системи внутрішнього забезпечення якості фахової передвищої освіти;
- вимоги професійних стандартів(за наявності);
- матрицю відповідності компетентностей випускника компонентам освітньо-професійної програми;
- матрицю відповідності результатів навчання освітнім компонентам освітньо-професійної програми;
- матрицю відповідності результатів навчання та компетентностей.
[1] Методичні рекомендації щодо
розроблення освітньо‐професійної програми
фахової передвищої освіти
(у сфері фахової передвищої освіти) (далі – ОПП), навчального плану
- передбачене освітньо-професійними програмами закладу,
- реалізується через вибіркові освітні компоненти та індивідуальний навчальний план здобувача освіти.
Примітка. Для забезпечення отримання студентами, які вступили до закладу на основі базової загальної середньої освіти Кіровоградський медичний фаховий коледж ім. Є.Й.Мухіна затверджує власні освітні програми або може використовувати типові чи інші освітні програми профільної середньої освіти, що розробляються та затверджуються відповідно до законодавства.
3. Дорожня карта внутрішнього забезпечення якості освітньої, освітньо-професійної програми
3.1. Внутрішня політика у сфері розроблення освітньо-професійних програм:- визначена педагогічною радою закладу освіти (протокол №3 від 16.02.2020 р.), сформульована в чинних документах (Положення про освітню (освітньо-професійну) програму в Кіровоградському медичному фаховому коледжі ім.Є.Й.Мухіна, Положення про стратегію (політику), критерії та процедури забезпечення якості освіти в Кіровоградському медичному фаховому коледжі ім.Є.Й.Мухіна) та оприлюднена на сайті;
- спрямована на забезпечення відповідності освітньої (освітньо-професійної) програми та освітньої діяльності фахового коледжу за цією програмою вимогам та критеріям оцінювання якості освітньо-професійної програми та освітньої діяльності за цією програмою, встановлених Положенням про акредитацію освітньо-професійних програм фахової передвищої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України 01 липня 2021 року № 749;
- передбачає розробку, запровадження, моніторинг, перегляд та внесення змін до програм з урахуванням студентоорієнтованого навчання на засадах співробітництва та партнерства, відкритості, публічності, залучення до процесів забезпечення якості освіти зовнішніх і внутрішніх стейкхолдерів, забезпечення для якісного оволодіння програмою безбар’єрного, мотивуючого, безпечного освітнього середовища.
3.2. Розроблення освітньої (освітньо-професійної) програми
Процедури
розроблення освітньо-професійних програм
Крок 1. Перевірка відповідності стандартам фахової передвищої освіти (професійним стандартам - за наявності), декларованим цілям, основним умовам (суспільна потреба, консультації із зацікавленими сторонами, актуальність та відповідність програми з академічного погляду, чи визначені спільні точки прив’язки, ресурси всередині/зовні фахового коледжу.
Крок 2. Визначення профілю освітньої (освітньо-професійної) програми, кваліфікацій, що присуджуються та/або присвоюються, які мають бути узгоджені з Національною рамкою кваліфікацій.
Крок 3. Опис мети програми та кінцевих результатів навчання.
Крок 4. Визначення загальних і фахових компетентностей.
Крок 5. Розробка змісту програми.
Крок 6. Обговорення програми за участі внутрішніх і зовнішніх зацікавлених сторін, узгодження кінцевого варіанту, оприлюднення.
Крок 7. Розроблення навчального плану.
Крок 8. Розроблення модулів і вибір методів викладання.
Крок 9. Визначення підходів до навчання та методів/критеріїв оцінювання.
3.3. Періодичний перегляд освітніх (освітньо-професійних) програм за участю здобувачів освіти
Результатом перегляду освітньої (освітньо-професійної) програми можуть бути рішення про:
- оновлення,
- модернізацію,
- закриття
- відсутність потреби у змінах освітньої (освітньо-професійної) програми.
[2] Закон України «Про фахову передвищу освіту», стаття 1
[3] Там же, статті 17 та 19
[4] Положення про акредитацію освітньо-професійних програм, за якими здійснюється підготовка здобувачів фахової передвищої освіти, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України від 01.07.2021 р. № 749, додаток 1.
[5] Tuning Educational Structures in Europe. Reference Points for the Design and Delivery of Degree Programmes in Nursing. http://www.unideusto.org/tuningeu/images/stories/key_documents/tuningnursingfinal.pdf
[6] Положення про освітню (освітньо-професійну) програму в Кіровоградському медичному фаховому коледжі ім. Є.Й.Мухіна, Положення про Положенням про групи забезпечення спеціальностей у Кіровоградському медичному коледжі ім. Є.Й. Мухіна
[7] Deming, W. Edwards. Out of the Crisis. MIT Center for Advanced Engineering Study. Кембридж, Массачусетс: Массачусетський технологічний інститут, Центр передових інженерних досліджень, [1986] ©1986
4. Критерії самооцінювання забезпечення якості освітньої, освітньо-професійної програми
4.1. Самооцінювання забезпечення якості освітньої, освітньо-професійної програми як таке проводиться періодично в рамках щорічного самооцінювання забезпечення якості освіти за критеріями та індикаторами (п.4.2) відповідно до чинного в закладі Положення[1].- розроблення та цілі освітньої (освітньо-професійної) програми;
- структура та зміст програми;
- доступ до освітньої (освітньо-професійної) програми та визнання результатів навчання;
- навчання і викладання за освітньою програмою;
- контрольні заходи, оцінювання здобувачів освіти та академічна доброчесність;
- кадрове забезпечення ефективного впровадження освітніх (освітньо-професійних) програм;
- освітнє середовище та інформаційно-технологічні, матеріальні ресурси;
- внутрішнє забезпечення якості освітньої (освітньо-професійної) програми;
- прозорість та публічність.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Дякуємо за Ваш коментар!